28 april 2011

Snygg? Snygg! Snygg!

I dag är det fyra veckor sen jag började följa ViktVäktarnas onlineprogram. Som jag skrivit tidigare, taggar all statistik och dokumentation igång tävlingsdjävlen i mig, så hittills har det bara känts stimulerande och utmanande att följa programmet. Sammanlagt minus fem kg och ca tio timmars fysisk aktivitet i veckan (mest promenader, cykling och F & S-pass) har det renderat i. Vad gäller viktnedgången ligger jag säkerligen i lä gentemot Fredrik och grannen som på nåt sätt utmanat varandra - killar brukar ju ha mycket lättare för att gå ned i vikt och Fredrik behöver bara hoppa över frukost ett par gånger och skita så har han tappat flera kilo - men jag är förhållandevis nöjd ändå. Förhoppningsvis har jag dragit på mig nån extra liten muskelfiber under den gångna månaden och det känns dessutom som om skallen innehåller ett par kilo snor just nu, så...

Och när vi nu är inne på ämnet utseende så kunde jag i morse konstatera att min lilla fjompalisa inte är så liten...och inte heller så fjompig... längre...



Själv ligger jag i lä och lägger väl inte så mycket ork på mitt eget utseende...tyvärr... Det är roligare att fixa med hur det ser ut här hemma. Just nu målar jag möbler och "ljusar upp" o matsalen. Med benäget bistånd av lilleman...



Trevlig inspiration till heminredning kan man hitta på styleroom.se. I går satt jag och tittade i olika album och hittade dessa exempel. Vad tror ni om detta tak i badrummet? Blev nästan lite sugen att bygga på en våning till bara för att kunna göra så här!



Nä nu ska jag agera fredsmäklare. Tre sjuka ungar hemma är inte bra för världsfreden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar