11 april 2011

Fågelkvitter



En av de få fördelarna med min sata-iPhone är att jag har tillgång till en ljuvlig väckarsignal i form av fågelkvitter (eller...tillgång och tillgång... självklart kostade den appen en slant - vem fan gör en telefon utan alarm?!?!). I alla fall... I morse trodde jag att telefonen fått fnatt (till följd av nåt ofrivilligt bad i en hundvattenskål kanske) eftersom kvittret inte var lika intensivt som tidigare. Men så insåg jag att klockan var 05.00 och att det var IRL-fåglar som kvittrade. Underbart!



I går var det kvitter i annan form som gällde. När portarna öppnade till säsongens sista loppis så vällde folket in och skapade en närmast klaustrofibisk känsla. Tacka vet jag bakluckeloppisar där man kommer åt frisk luft oavsett trängsel. Loppisar i alla former har dock sin charm och eftersom vi har så himla mycket skrä...jag menar...fynd...så funderar vi på att ställa upp en loppis här hemma i sommar.

Jag funderar på att låna mig några höns över sommaren också (har t o m en seriös leverantör) men av nån konstig anledning är inte familjen lika angelägen som jag. Som gammal hönsägare tycker jag att det är ett av de mest harmoniska inslagen i en sommarmiljö - så länge de inte pickar upp dina nyplanterade blommor. En kattbur skulle ju dessutom möjliggöra transporter mellan hemma och stugan. Vad är problemet, liksom?

Och "problem" leder osökt till denna helvetsebloggsida, som jag inte kommer överens med. Nu har kolumnen med min presentation till största delen försvunnit. Det går inte ändra textfonten och det är ett helsicke att lägga in bilder. Märks det att jag är teknisk bakåtsträvare, tro?

På tal om bakåtsträvare... Har just avbokat dagens läkartid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar