22 april 2011

Påsk på bästa sätt

I går vaknade jag till grådaskigt och kallt väder. Skrutt. Kände hur lusten för den inplanerade hunddagen sjönk. Men som genom ett trollslag sprack molntäcket upp och solen kom fram och värmde förlåtande.

Packade träningsryggsäcken och sen blev det en uppvärmningstur med cykel och hundar de dryga 7 km till brukshundklubben. Där anslöt hugade träningskamrater och (kanske) lite mindre hugade familjemedlemmar. Vi tillbringade några härliga timmar tillsammans;


Drag Weight...


Weight Pull x 1...


...x 2...


...x 3...


...x 4...


...lite lydnadsträning...


...och - inte att förglömma - fika!!!

Jag avslutade passet med att följa med på ett spår, för att få lite inspiration och ta del av erfarenheter. En av erfarenheterna kunde jag dock ha varit utan...



Lyckligtvis var jag på behörigt avstånd.

En cykeltur hem igen, sen var det bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning för påskmiddag hos mor och far. Återkommer med bilder från det när jag förmått en snart blivande tonårsdotter att vakna och ladda över sina bilder från kameran till datorn. Lär ta ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar