14 april 2011

"I could get used to this..."

I dag är det arbetsdag. En halv sådan. Och riktigt gemytlig. Jag har ett handledningsuppdrag till en av friskolorna i stan och den personal jag träffar är så trevlig att det mer känns som en mysig stund med kompisar.

Det har faktiskt känts ganska mysigt över huvud taget denna vecka. För första gången känner jag mig faktiskt lite föräldraledig. Självklart har det varit nån eller några timmars jobb varje dag men därutöver har jag hunnit med såna där saker som man gör när man är föräldraledig - därmed inte sagt att allting är särskilt trevligt. Framför allt har jag haft hand om Birk hela dagarna. Varit mamma på heltid. Underbart! Sen att det dessutom är barnvecka och jag har de andra tre gör förstås mammalyckan total. Dessutom har jag tagit långa promenader i solskenet varje dag - 6 - 9 km - och tränat hundarna ganska ordentligt. Allt detta har jag kryddat med blomomsättning, städning både ute och inne samt matlagning - inte särsklit roligt men samvetsfrämjande.

På tal om lycka... Jag hämtade ut lite fodertillskott till hundarna i går. Birk förärades lådan och packmaterialet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar