3 april 2011

Varde ljus!

I flera år har vi vandrat i mörker i Dödsskuggans Dal. Eller i alla fall i Vårt Sovrum. Min grundtanke när jag renoverade rummet var att ha mysbelysning och slippa taklampa - just för att det är så svårt att hitta en snygg sådan! I perioder har stackars Fredrik demonstrerat genom att använda pannlampa när han ska leta fram sockar och kallingar ur garderoben.


Men turen till NYköping renderade i ett IKEA-besök och där hittade jag om än inte svaret på mina böner så i alla fall en riktigt trevlig lampa. I helgen åkte dem upp. Visst blev det fint?!




Helgen har som helhet varit ganska ljus och harmonisk. Förutom nån liten utflykt på bio har jag fått behålla barnen hemma och har därtill förärats med lite lånebarn. Känner mig aldrig så rik som då.



Trångt vid frukostbordet


Och Binke-Bonk får förstås uppmärksamhet från alla. Vilken tur att man inte kan älska ihjäl barn! Ibland blir dock kärleken lite väl klibbig och då åker han i badet. Diskhon är himla fiffig men det blir mycket vatten för mamma att torka upp sen.






I sann ostrukturerad "göra-allt-samtidigt-anda" började jag bättra på golvmålan i köket och vardagsrummet under söndagen. Vilket renderade i att hundar och ungar delvis fick rumsarrest och vi var tvungna att göra mikromiddag och äta på finporslinet eftersom vi inte tog oss fram till köksbänkarna. Sen drog jag iväg och tränade lite på F & S och nu tror jag minsann att målarfärgen torkat!


Nu blir det mys med äldste och yngste sonen innan det är sängdags i ett mysigt sovrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar