2 april 2011

Hundar med drag i

Hur gör andra bloggare när det långa, intressanta och spirituella inlägg som de skrivit försvinner på grund av dålig internetanslutning? Jag bryter ihop, säger några väl valda ord om dagens teknik och skiter i allt fram till dagen därpå, då jag förhoppningsvis hittat gajsten igen.


Därav bristen på inlägg under sista dagarna...


Det jag skrev om i går, var i alla fall att nu är det mycket rörelse för folk och fä i Bodarna. Jag har snittat ca 6 km promenad varje dag senaste veckan vilket befrämjar det goda samvetet och mitt behov av lite endorfiner just nu. Hundarna har dragit en hel del, senast i går då det blev 1,5 timme tung drag weight på kramsnötunga vägar och sedan en halvtimmes nedtrappning på det. I torsdags höll vi en liten wp-uppvisning på vännen Karins jobb och sedan var det wp-träning på brukshundklubben. Jätteduktiga hundar, både erfarna och nybörjare. Eller vad sägs om vår blivande stor(!)stjärna Ruben: kolla här. Det är f ö den halvmåneformade byggnaden som skymtar förbi i bakgrunden som ställts till vårt förfogande för vagnträning och i det stora röda huset inmundigas, förutom en hel del fika, träning i from av agility och lydnad.


Efter en ovanlig och harmonisk fredagkväll då hela familjen - och BARA familjen - var samlad, blir det påhälsning av go’släkten i dag. Årets första grillning ska vi också ge oss i kast med.


So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar