31 mars 2011

Fjäder i hatten...

...till mig för gårdagens prestationer.


En vacker skatfjäder för att jag skurade ur alla skåpar, diskade upp det mesta som står i dem samt torkade av alla ytor i köket. Det tog baske mig större delen av dagen.


En stor, vacker, pärlemorskimrande pågåfelsfjäder får jag för att jag tog mig i kragen och ringde och beställde en läkartid. Det satt långt inne. Men nu känns det som att jag behöver få nån reda i alla konstiga symtom. Utbrändhet? Klimakterie? Hormonstörningar? Något som kräver kirurgiskt ingrepp? Eftersom jag inte håller på att dö, fick jag inte tid förrän om en månad. Precis lagom länge för att jag ska hitta på nån ursäkt att inte nyttja den...


I sann Jenny-Ann-anda var jag trippelbokad på onsdagkvällen. Isac skulle sälja fika på Folkets Hus, jag hade lovat ett F & S-pass med vännen Jenny och på brukshundklubben var det temakväll Freestyle. Jag gjorde till slut ett mischmasch och promenerade de 7 km till hundklubben - då fick jag i alla fall in lite träning och temakväll.



Temakvällen var riktigt intressant och det bästa av allt var att Christina, som visade upp sig och sin Grand Danois Blaze, behöver hålla en Freestylekurs inom ramarna för sin instruktörsutbildning. Jag anmälde mig direkt - tror verkligen att detta skulle kunna vara nåt för Ya'ax, teaterapan. Vem vet, med lite träning kanske vi blir så här eller så här duktiga?!


Det kändes lite drygt att gå de 7 km hem igen, så innan jag gick hemifrån försökte jag styra upp samåkning med vänner. Men så insåg jag - HAHA! - att jag ju kunde be Fredrik hämta mig. Ännu ett tecken på att jag inte har vant mig att ha två chaufförer i familjen än.


Avslutar detta med en stilstudie av far och son...en halvtimme efter att väckaren ringde första gången:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar