4 mars 2011

Inget att skriva om..?

Behöver ta en paus från jobbet vid datorn och tänker att jag kanske ska göra itt blogginlägg. Men så kommer jag på att jag liksom inte har nåt att skriva om. Kan det vara så att livet bara ramlar på just nu? Självklart är det som vanligt full fart framåt men det är liksom inget som "sticker ut" och engagerar/frustrerar mer än vanligt.


En liten existentiell omställning konfronteras i alla fall närmsta familjen med i och med att mamma och pappa nu står i begrepp att flytta från det hus som jag vuxit upp i...den gård där mina barn tillbringat så många underbara dagar fulla med skoteråkning, korvgrillning, bad i plastbaljor, grönsaks- och blomodling i växthuset... Nu måste kanske jag och Fredrik ta lite ansvar för att ge barnen vardaglig stimulans?!


Ingen förestående tävling gör att suget på hundträningen dalat lite just nu. Stormvindarna och ishalkan är inte särskilt inbjudande när det gäller drag weight-promenader, både jag och Fella är spyless momenten i Lk 2 och vad gäller de nya utmaningarna i Lk 3 skulle vi behöva lite expertgrillning. Tina Fridh - nu är det dags att boka nästa Skellefteåvistelse!


Min egen träning rullar också på. Med tre träningskompisar vore det väl ändå attan om man inte skulle kunna hålla ut under längre tid. Jag brukar ju annars hänfalla åt "allt eller inget" men nu har jag hittat en nivå på 2 - 4 pass i veckan och det känns bra. Allra roligast är boxpassen.


Fredrik tillbringar all lösgjord tid med att läsa teori. Han satsar fullt ut på körkortet. Det kan väl inte vara så att han vill slippa ha Handledar-Jenny-Ann vakandes över sig när han kör?!?!


Även arbetsmässigt ramlar saker och ting på. En tillvaro av avgörande beslut och processer så som upphandlingar, anställningar, konflikter etc har nu avlösts av mer vardagligt skriv- och planeringsarbete. Inte mindre att göra men lyckligtvis mindre mentalt utmattande.


Vi har också hittat en tillvaro med två söner på heltid. Elias har valt att bo här och med det kommer mycket bus mellan bröderna, krav på kliande av hårbotten men också fler kallingar på toalettgolvet och förlusten av en vecka med möjlighet till sovmorgon. Summa summarum är i alla fall en massa ++++++++++++!


Nu stundar en helg utan några större måsten. Det innebär förstås inte att den blir lugn men den kanske kan ge möjlighet till lite återhämtning. Eller nån liten flygtur i stormvindarna!


Nu finns tid för...




källsortering...







vila...





och mys!


1 kommentar:

  1. Men är de inte rätt okej?
    Efter jag och Wulff blivit vänner så var jag ju så uttråkad att ja va tvungen att hitta nå annat att trassla till. Och de blev ju inte riktigt som ja tänkt även om Summan var som en liten kak-dröm!
    Luta dej tillbaka en dag eller två, tro mej, Intrigerna kommer söka upp dej ändå!
    Puss påer -Kajsan

    SvaraRadera