29 mars 2011

Ska man vara fin...

Jaha. På schemat till synes luftiga dagar har, precis som vanligt, fyllts med både det ena och det andra. Jobb... förstås... men också lite egotrippar i form av nån halvmils promenad om dan, lite träning och skönhetsbehandling.


Ja, du läste rätt. Skönhetsbehandling. Tidigare nämnda Inger har fått ge sig i kast med lite vildvuxen kroppsbehåring och en skabbig tatuering som jag haft i halva mitt liv och som inte skänkt mig någon nämnvärd glädje. Och nu ska jag - för ovanlighetens skull i denna blogg - yttra några kloka ord byggda på empiri och information från den flärdfulla världen som jag ack så sällan haft tillträde till:


OM du ska tatuera så tänk dig för JÄVLIGT noga! Kommer du att vilja ha den här tatueringen när du är 75 år? När bläcket flutit ut och det som en gång tycktes vara ett vackert konstverk närmast liknar en härva åderbråck? Om du tatuerar dig på synligt ställe - är du beredd att acceptera att den kan hindra dig i din karriär? I så fall - go for it! Och ja, det finns en väg bort från en misslyckad/ångrad tatuering men den är 2 - 3 gånger dyrare än vad det kostade att göra den - och nästan lika smärtsam.


Men jag vill förstås att Skellefteborna tatuerar sig utav helsicke så att goda vännen Inger får mycket att göra. Duktig är hon också. Vill du vara len och fin och babyskär så har hon säkerligen en behandling som passar dig!


Nu till hundträning på brukshundklubben. Utan stress för helt plötsligt så behöver jag inte stressa mellan egen träning och ungarnas för jag har en sambo med körkort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar