10 mars 2011

Revbensångest och temakväll

I går morse gjorde jag hundarna en tjänst. Trodde jag. Och tyckte de. Men i eftertankens kranka blekhet fick jag ångestsvettpärlor i pannan och skamhjärtklappning i bröstet - tänk om jag tagit död på mina älsklingar?


Jag gav dem nämligen lite BARF-godis i form av överblivna råa revben från i julas. Det var när Fella gapade upp och svalde bytet helt likt en anakonda som ångesten kom krypande - vad hade jag gjort?! På inrådan från andra hundägare stoppade jag i hundarna lite sparris och hoppades på det bästa. Gårdagen avlöpte väl. Kvällen också. Och natten. Större delen av den i alla fall. 04.30 i morse vaknade jag av att Ya'ax kräktes. Upp kom några benflisor och lite blodblandad galla. Sen sov jag inget mer. Ringde veterinären när telefontiden började och fick - LYCKLIGTVIS - lugnande besked. Fortsätta med sparris, krydda med lite paraffinolja så ska detta nog gå vägen. PUH!


I går kväll fick jag i alla fall dämpa det dåliga samvetet med en trevlig temakväll på brukshundklubben. Som, mig veterligen, första brukshundklubb i Sverige bjöd de nämligen in oss WP-frälsta för en föreläsning, förevisning och prova på. Det gick riktigt, riktigt bra; alla hundägare lyssnade uppmärksamt på den entimmeslånga föreläsningen och de blev positivt överraskade över sina hundars WP-förmågor när de sedan provade på.


Vår vana trogen börjar stressen och kaoset göra avtryck i vardagen; körkortsteori, kohasiga bilar, helgvistelse i Kalvträsk, stundande resa till Stockholm... Katten på råttan, råttan på repet... Vi får se om vi år detta att gå ihop. 



Gosegos finns det alltid plats för!





Och upptäcktsfärder!



Efter såna aktiviteter krävs lite kolhydratspåslag...





MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar