2 mars 2011

Akilleshäl


Alla har en. Och man är mer eller mindre medveten om den. Jag blev påmind om min i går.


Ni får gärna kalla mig dum. Ful. Tjock. Slarvig. Konstig. Otrevlig.


Men kalla mig inte svekull och lat.


I går kom antydningarna...eller antydningarna och antydningarna...det var jäkligt tydligt uttalade bedömningar om mitt agerande under senaste två åren. I tredje och fjärde led. Men med tydlig härledning från tjafset i hundklubben och från en person som jag respekterar och som jag, trots våra meningsskiljaktigheter, hela tiden vidhållit (både till personen själv och till alla andra) att jag tycker om och som jag inte ödslat något skitsnack på. Sanningen står oemotsagd eftersom jag inte orkar springa före och efter för att ge min version. Jag orkar inte ringa in all martyrskap och ryktesspridning. Men det gör jävligt ont när man får det kastat i ansiktet. Igen och igen. Och helt plötsligt blir jag, som alltid låter nåd gå före rätt, full av prestige.


Jag har rannsakat mig och de mina. Gått igenom månad för månad. Läst på forum, tittat på foton, pratat med folk. Och vet ni. Jag må ha varit dum. Ful. Tjock. Slarvig. Konstig. Otrevlig. Men jag kan inte se att jag lämnat någon i sticket. Jag har inte svikit. Jag har inte varit lat.



Det blev en trist avlutning på en i övrigt konstruktiv dag. Vi genomförde ett sedan länge ångestfyllt möte med en stor uppdragsgivare och det gick så bra som det kan gå. Jag, Fredrik och Birk hann med en lunch med farmor och avslutade Umeådagen med shopping på Biltema. Jag donade en del med vår nya möteslokal i stan. Och jag körde ett uppfriskande box-pass på F & S. Jäklar - varför har jag inte upptäckt tjusningen med boxning tidigare!


I dag står många punkter på agendan men steg ett är att ta sig ut genom ytterdörren utan att blåsa bort. En nog så stor utmaning. Kommer jag mig ut och in igen så får ni snart rapport om hur denna dag avlöpt.


Ha en bra dag!


Hälsningar


Dumma, fula, tjocka, slarviga, konstiga, otrevliga men inte ett endaste dugg svekfulla och lata Jenny-Ann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar