8 mars 2011

Kompott

Detta inlägg känns ganska symtomatiskt för den helg som skulle ha kunnat vara energigivande och harmonisk; när jag satsat på nåt riktigt konstruktivt så strejkar hårddisken och allt går åt helvete. Så ni får hålla till godo med en mycket förkortad variant. Det är ju inte första gången jag "tappar bort" ett inlägg. Precis som det inte är första gången jag kliver in i saker som leder till känslomässig/mental härdsmälta. Men det sägs ju att kriser ger lärdom. Och min lärdom av den gångna helgen är...att jag förmodligen inte lärt mig nåt i slutändan ändå...


Helgens prövningar till trots hann jag med några korta utevistelser med hundarna.



"Blå" Ya'ax - eller snarare "våt grusvägsfärgad" kanske..?


Vi drog också iväg till pulkbacken med Birk. Han var måttligt road av att glida runt på en uppblåst plastbit. Enda gången han drog på smilbanden var när han fick sån fart att han katapultades/gled ur åktyget och drog iväg några meter på egen hand. Kan ungen vara miljöskadad, tro?


I går morse var det bara att dra på sig den professionella minen och göra en heldagsjobb. Efter mycket möda (varför skickar de inte med tråd och en liten vävstol så man får väva lamellerna i gardinerna själva, när det ändå krävs flera timmars pillergöra bara för att få ihop djävulskapslamellgardinerna?!) från både min och Fredriks sida håller den nya lokalen på Campus att se riktigt ok ut:




På väg hem i går kväll satt jag och pillade på min i-Phone och hittade till slut en gratis-app med GPS-funktion. Just för att den var gratis, var mina förväntningar tämligen låga när jag knappade in "Ersmarksbodarna" som slutdestination. Men appen hittade inte bara igen byn utan den satte knappnålen rakt genom taket på vårt hus! HUR kan den veta var vi bor?!


När man inte mäktar med livets stora mysterier kan det ju kännas skönt att förlora sig i de små...


På tal om små saker - posten kom just med min nya jobbdator. Ska bli skönt att slippa gå igenom all text flera gånger och komplettera med de "f" som fallit bort eftersom just den tangenten är lös och måste bankas på för att ge ifrån sig en bokstav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar