13 mars 2011

Omtumlande dagar, korta nätter och en gående bebis!

Jädransanåda - här springer dagarna iväg helt okontrollerat! Fyllda av + och - och för en gångs skull är det inte fröken Larsson som stått i centrum. Jag och Fredrik har under några dagar delat en guppig väg med vänner. Vi har inte kunnat göra annat än följa med som sällskap men förhoppningen - och min tro - är att vägbanan kommer att bli ganska mycket slätare framöver.


Strålande sol och takdropp välkomnade oss när vi tog oss ett dygn i Kalvträsk. Ett inte egentligen så märkvärdigt men ändå vilsamt och energiladdande dygn. Vi tittade till stugan, promenerade och åkte skoter (och åkte spark efter två hysteriskt lyckliga och skoterjagande hundar) samt ägnade flera lata timmar åt att bara vara.



Stugan stod kvar...



...det försäkrade sig mormor och Birk om.



Freja och Ya'ax delade tuggummi....



...medan Fella förfasade sig över finalen i Melodifestivalen.


Lagom till finalen ägnade familjen sina första timmar framför Melodifestivalen (eller...om jag ska vara ärlig...så sov jag mig genom större delen) och vi kunde väl konstatera att det inte var någon förlust att ha tillbringat kvällarna med annat under de gångna veckorna. Inte en endaste låt uppbringade i alla fall samma reaktioner hos Birk som Frejas mobillåtar - kolla här!


Jag vet inte om det var ett vilsamt dygn eller stärkande vårluft som gjorde susen, men när vi kom hem igen tyckte Birk att det var dags att ta sina första steg! 10 mån och 2 dagar gammal - nu är gullungen ingen bebis längre... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar