19 april 2011

Vårmani

I går var det jobb hela dagen och det tog liksom musten ur mig. Efter att ha målat några stolar och låtit hundarna springa på löpbandet, gjorde jag ett tappert försök att avverka några kilometer själv också. Men det är för hjärndödande att trava på och se sekunderna ticka iväg, långsamt, långsamt... Tänkte om och siktade in mig på en cykeltur istället men då blev jag erbjuden en EPA-provtur med älskade tonårssonen - och en sån chans försitter man inte!

I morse inledde jag dagen med sovmorgon. Det var länge sen! 7.30 studsade jag upp och passade på att oljevaxa halva golvet i köket innan resten av familjen kom instolpande för frukost. Tänkte efter före denna gång till skillnad från när jag målade hela klinkergolvet vid köksbänkarna och därmed dömde familjen till mikromat närmsta dygnet.



Lite städning och utfodring av barn och hundar. Sedan 80 minuter promenad. Stärkt av gott samvete och vårsol tog jag itu med ett par skitiga bilar. Utfodring av ett par bilmekanikerämnen och sedan var det dags för lager två på köksgolvet. Sedan skrek all hundskit och fjolårslöv "Kom och ta mig!" så jag gav mig i kast med gräsmattan. Ett par timmar och fyra överfulla skottkärror senare började det se riktigt ordningsamt ut runt huset. Nu är det bara typ 9, 75 HA kvar att städa upp så är fastigheten riktigt trevlig!

Mitt i allt hann jag och sonen med ett bra samtal om det där med att vara tonåring, Valborgs och vad som förväntas av en då... Efter det var det dags att laga middag, se till att den blev uppäten och sedan packa träningsryggsäcken och kasta sig på cykeln med riktning Åbyn/Byske Brukshundklubb. En trevlig träning med både nya och gamla träningskompisar. Fella gjorde också jättebra ifrån sig med vittringsapporterna.

Summa summarum: En riktigt bra dag! Har fått mycket uträttat och har dragit ihop en hel hög Weight Watcher (eller White Wash som Fredrik säger) "aktivitetspoäng". Den gode hundträningsguden må också vara nöjd efter att hundarna fått 7 km promenad i skritt/travtempo, 14,5 km cykeltur i trav/galopptempo samt två timmars lydnadsträning (=passivitetsträning för Ya'ax).

1 kommentar:

  1. Jösses flicka lilla, du verkar ha häcken full för jämnan. Våren är mer än lovligt hektisk, hoppas du får tid för att slappa ibland också. Ha en solig och trevlig dag/ Britt-Inger

    SvaraRadera