30 september 2010

Ur led är tiden...

När fröken Larsson njuter av hushållsarbete, då är det nåt som inte riktigt är sig likt...


Så är det numera. Det har inte slagit mig förrän i dag. Jag känner mig ovanligt harmonisk, begravd i IKEA-kassar med ren tvätt som ska vikas och smutsig tvätt från stugan som ska tvättas. Det är nåt vilsamt över vinterkläder som ska gås igenom och plockas fram. Jag kommer på mig att smånynna när jag röjer golvet så att Birk ska komma fram med sin gåstol.


Om jag får kosta på mig en teori så här när jag kommer upp och hämtar andan mellan högen med lakan och flera kilo osorterade sockar -och det får jag faktiskt eftersom det här är min alldeles egen blogg - så beror min temporära harmoni på att jag bara haft ett enda "jobbmåste" utanför hemmet denna vecka. Visserligen har jag lagt ner många timmars arbete på administration, men jag har inte flängt hit och dit i bilen. Förutom till sånt som jag själv valt att göra. T ex gårdagens KiBox med Freja och våra två vänner. Vilket i sig också var en kick eftersom jag inser mer och mer att min kropp kanske inte fullt ut är stadd i det förfall som jag trodde. Orken finns där, nu skulle det vara trevligt om jag fick lite snygghet på köpet.


Nu har jag hämtat andan, så det blir att återgå till tvätthögarna efter att jag kört ett kort lydnadspas med hundarna (brukar göra det och använda frukosten som belöning). Ska väl spela lite bingo med mig själv också. Sock-bingo. Av nån anledning uppskattar inte nån annan i familjen denna lek lika mycket som jag. Eller så fuskar de och parar ihop sockar av både olika färg och kvalitet. Det ska gå rätt till. Dessutom vinner jag ju alltid när jag spelar med mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar