9 september 2010

85 mil i bil...


...för att sitta i en trappuppgång och äta frukost i form av en risifrutti och en rågbulle. Är det klokt på nåt som helst sätt?


I går kväll drog tattarpacket iväg igen, som alltid med siktet ställt söderut. Denna gång i sällskap av WP-slynan Kajsa.


Det var skönt att komma iväg. Senaste dagarna har Ersmarksbodarna osat av stress och dåliga humör. Att komma till stooorstaaaan känns som att möta en helt ny eon... Här kommer uppenbarligen inte folk till jobbet förrän vid niotiden och heldagssammanträden sträcker sig mellan 10 och 13. För ett tre timmar långt sammanträde har jag alltså, innan jag är hemma igen, kört 170 mil... Därtill blev jag övergiven av mitt ressällskap som på grund av trängande behov och höga fascilitetkrav drog vidare mot IKEA i förhoppning om att få fekaliera ostört. Med andra ord; sambon blev skitnödig och vägrar bajsa på ett ställe där han riskerar att nån rycker i handtaget.


Jag valde att inte påpeka det faktum att IKEA öppnar först klockan 10...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar