18 september 2010

Lördagsgodis

Var så god, gott folk - metrobloggens mest splittrade inlägg får ni i dag! Ni kan angripa det som en gottepåse och plocka de bästa bitarna eller så ser ni det som ett symtom på min livvistuation - som ett utslag på en relativt sömnlös natt eftersom jag haft en vaken och skitglad bebis bredvid mig i måååånga timmar.



Jätteglad unge...dygnet runt...




Gårdagen började med städinslag. Eller sanering. Hur man nu vill se det. Gjorde en insats på sovrumsfönstren, som inte blev putsade sist jag fick städdille. Och - precis som alltid - kan jag inte sluta förundra mig över deras konstruktion. Nu vill jag inte på nåt sätt var fördomsfull och trångsint så jag ska inte göra uttalanden om vilket kön som förmodligen står för principen bakom fönstrena men man kan i alla fall klart konstatera att det INTE är nån som är van att städa hemma!







Kolla in plupparna som sitter i karmen - in över fönsterrutan.            Hur lätt tror ni att det är att dra en fönsterskrapa efter den här kanten?


Efter att ha plöjt upp golvet någorlunda i sovrummet gjorde vi lite omdisponeringar; bar ut Birks vagga och tog in spjälsängen som jag fyndade på loppis i somras. Riktigt fin, va?



Birk firade med att dra en sväng i "bilen". Han börjar hitta växlarna nu. Dock inte backen, vilket periodvis medför en mycket frustrerad bebis när han har fastnat i ett hörn nånstans.


Birk delar bilfrustrationen med sin storebror, vars EPA inte fungerat tillfredsställande under hela sommaren. Så nu ska den säljas minsann. Vilket framkallar upprördhet och bannor hos vuxenvärlden, som ser både nedlagda arbetstimmar och satsade pengar gå till spillo. Tror 15-åringen ska få en gåstol istället, han också. Billigt och bra.



Köpa? Någon?


Avslutar med lite hund. Förstås. Vad är ett blogginlägg utan hundinslag? Denna gång får ni tillgång till filmerna från Fellas MH. Diskussionerna kring resultatet går höga bland hundentusiasterna - särskilt bland de som anser att en bra bulldog är en aggressiv bulldog. Efter att ha bevistat Rasespesialen och sett hur folk hanterar sina bulldogs, är jag fullt nöjd med min flower power-flicka som mesta tiden går omkring och nynnar "We shall overcome...". Och blodar ner mitt golv. Hyndan.


Moment 1 - 5


Moment 6 - 7


Jaktsekvensen (som vi missade)


Moment 8 - 10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar