17 september 2010

Girl Power!



Riktigt så här illa är det inte...men nästan...


I går ägnades större delen av dagen åt att S.A.N.E.R.A mitt kontor. Nu ger jag fan i mina pseudo-strukturerade ambitioner, kastar alla anteckningar och dokumentation som jag sparat "och ska läsa igenom nån gång..." och ger bort alla pärmar. Jag blir aldrig en pappersmänniska. Det som inte ryms i datorn ska väck. Så är det bara.



Riktigt så är proffsigt är det inte... men nästan...


På kvällen belönade jag mig med ett Friskis & Svettis-pass tillsammans med Freja och lånedottern Jennifer. Så himla roligt när barnen börjar vara så stora att man inte behöver göra saker FÖR dem utan kan göra MED dem! Tjejerna är i alla fall jätteduktiga och klarade både flås och koordination jättebra på step-passet.


På väg hem ringde Fredrik och meddelade att vi fått besked om var Nougat håller hus. Ni vet, katten Nougat som drar hemifrån direkt vi åker bort mer än några timmar. Hittills har han varit hemma sammanlagt kanske en vecka i sommar och vi har hämtat igen honom två gånger från grannen österut, en gång från närmsta grannen västerut och nu var det dags att inkassera katt hos grannen som bor en bit norrut. Bara söder kvar alltså - och då får Noggis gå långt för det är en hel del skog mellan och och närmsta fastighet åt det hållet. Fattar inte hur katten funkar - "Nähä, här var det inge' kul att vara själv så jag drar iväg nån månad och äter råttor istället". Faktum är att han är hur go' och lycklig som helst när han kommer hem och det håller i sig till nästa gång vi ska vara borta en eller ett par dagar. Nåja, nu är ju stug- och tävlingssäsongen slut så han kanske blir hemmakatt över vintern.


På tal om tävlinggsäsong så behagade Fella gå in i löp i dag. Man kan ju tycka att hon borde ta lite ansvar för sin mattes ekonomi och avvakta lite med såna dumheter eftersom jag redan anmält och betalat in tre - fyra lydnadstävlingar närmsta veckorna. Hynda.


I dag fortsätter saneringen. Hela huset är i stort behov av rensning och min vana trogen lär jag väl göra lite här och lite där så att man i slutändan faktiskt inte ser nåt resultat alls.


OCH.


Alla papper ska bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar