15 september 2010

Paus... Eller hur det nu var...

Efter en måndag som kändes gå i ultrarapid var det dags att ta lite hundpaus. Tänkte jag.


Dra ner på träningen och tävlandet. Inte engagera mig i några nya projekt och vara lite osynlig i föreningssammanhang. Tänkte jag.


Läste dock på Weight Pull-forumet att vi hade styrelsemöte på tisdag kväll. Jaja, det går ju fort liksom.


Väl på mötet påminde Kajsa om att jag och hon skulle föreläsa om Weight Pull på Solviks Folkhögskola på onsdagen. Hoppla. Hög tid för lite förberedelser kanske...


Utav bara farten blev det lite lydnadsträning med både Fella och Ya'ax upe på Brukshundklubben. Detta eftersom Karin uppmärksammade mig på lydnadscupen som klubben arrangerar; tre inofficiella lydnadstävlingar under de närmsta veckorna.


Så i morse vad det bara att packa in dragutrustning, hundar och valda delar av familjen för att åka till Solvik. Där anslöt större delarna av klubben och vi lyckades hålla ett en timme långt anförande om träning och tävling. Framförandet avslutade med uppvisning av hundar och lite utmaningar för åhörarna, som fick dra samma p4p som hundarna gjorde. Riktigt lyckosamt tror jag faktiskt att det blev!


Och så i kväll blir det alltså inofficiell lydnadstävling. Bra träning för Fella inför stundande tävlingar veckorna framöver. Tänker faktiskt låta Ya'ax debutera i Lk 1 också - helt utan föregående träning. Lite spänning i tillvaron vill man ju ha.


Nu iväg till BVC och kolla upp Binke-Bonken. Förhoppningsvis har han inte fått några större men från alla mil i bil och Norge-baciller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar