1 september 2010

Rikedom och mirakel


I går utökades middagsstunden med ytterligare ett par matgäster, minsann! Förutom jag, Fredrik och våra fyra barn befolkades matsalen av Birks två bonuspappor, mina två bonusbarn och en kär vän. Det är rikedom, det!


Dessvärre hade jag inte hunnit handla, så "koka soppa på en spik" avancerade till ett mirakel helt i paritet med när Jesus utfodrade 5000 pers med fem bröd och ett par firrar.


Middag och lydnadsträning utgjorde välkomna avbrott från jobb i form av planering och skrivande. Bl a jobbar jag på att få en välkänd och helt underbar föreläsare från USA hit till Sverige på konferens. Som det ser ut nu kan det gå vägen...


Jag ringde också och bokade ett rum på ett pensionat i Norge inför Fellas kommande meriteringshelg. Jag tycker ju att de är lite läskiga, de där norrmännen, och omdömet "som taget ur en horror-movie och på tok för dyrt" inger väl inget större förtroende för boendet - men nöden har ingen lag.  Medan Fella genomför flera tävlingar per dag, tillbringar 230 mil i bil och drömmer mardrömmar på ett spöklikt pensionat, ska Ya’ax äta praliner och sova skafötters med grannfamiljen. Fast det har jag inte vågat berätta för Fella än...


På tal om henne så fick jag ett foto av en sån där huskelig norrman, taget på SM:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar