3 september 2010

Samvetsboost

I går förmiddag, efter ett par timmars jobb och lite städning och bortplock, var jag sugen på en härlig promenad i höstsolen. Kruxet var bara att jag var ensam hemma och Birk hade somnat i sängen. Så jag gav mig i kast med det förhatliga arbetet att putsa fönster. Tänkte att ungen snart skulle vakna och att jag, om jag hade tur, kanske skulle hinna med ett par rutor innan dess. Mer än så brukar inte mitt tålamod räcka till.


Men ungen vaknade ju aldrig!! Så där stod jag och putsade...och putsade... Hela nedervåningen - plus fönstren på ena verandan - fick sig en duvning innan det var dags för lilleman att slå upp sina blå. Och då hade jag hunnit bli riktigt nöjd över mig själv.


När familjen började droppa in tog jag cykeln och drog iväg en sväng med Fella. Sedan hem för att laga och äta näringsriktig middag samt styra upp ungarnas städning av övervåningen.


Efter det smet jag och Freja iväg några timmar. Roligt att göra nåt, bara vi tjejer. Först lite lydnadsträning med vännen Karin och sen for vi iväg säsongens första Friskis & Svettis-pass. Ett core-pass fick det bli - lämpligt ansträngande efter ett år i passivitet.


Ya'ax...skrikapan...numera överlöparen...tillbringade kvällen och natten hos grannfamiljen. Lite inskolning inför nästkommande helg, då vi åker över till Norge och inte kan ta honom med oss. Jag har varit ganska nervös inför detta och lånade t o m en munkorg för att förhindra att Ya'ax bara av en händels skulle råka äta upp familjens nakenhundar. Nåt säger mig att jag hade fel...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar