11 augusti 2010

Själslig punktering



Det finns så många inslag i min tillvaro som ger styrka...som ökar trycket i den själsliga däckslangen...och som tätar ventilgummit när man närmar sig en pyspunka.


Men sen finns det saker som tar luften ur en...som plattar till orken lika överraskande och snabbt som en spik eller en glasbit under ett rullande däck.


En sån "spik" fick vi serverat i går. Enligt Fredrik i och för sig inte oväntat - "Men vad tror du, jag heter Fredrik - det är klart att det ska jävlas" - men jag hade andra förhoppningar. Jag förbannar min tilltro till myndigheter, fair play och ärlighet...


Kommunikationen med Transportstyrelsen gällande Fredriks körkort har blivit en följetong som jag bloggat om tidigare. Nu är vi uppe i elva månaders handläggningstid vilket inneburit frustrerande, resultatlösa kontaktförsök från vår sida och utlovade men icke infriade besked från Transportstyrelsens sida. Skrivelser är gjorda och yttranden inskickade. I dag fick vi så äntligen, äntligen beslutet - ett veritabelt slag i magen.


På grund av en missuppfattning och en felskrivning i ett av yttrandena kräver nu Transportstyrelsen insatser, som det i sin tur är ett par års väntetid på att få, för att utfärda ett körkortstillstånd. En enda mening på ett papper, grundad på ett missförstånd och sedan övertolkad, innebär att elva månaders väntetid nu sammanlagt lutar åt att bli två - tre år....


Självklart ska vi överklaga (trots att Transportstyrelsen inte ens bemödar sig om att göra en besvärshänvisning i sitt beslut - och på hemsidan går inte heller att läsa hur man ska göra för att ifrågasätta deras ageranden och slutsatser) men jag är så LESS på att slåss med myndighetsfolk...sitta och ringa och jaga folk på telefontider...vara tillgänglig i alla lägen ifall nån skulle få för sig att återkomma...och sedan vara besviken varje dag efter kl 17 då man inser att allt slit var resultatlöst även denna gång...


Men - bara att ta nya tag i morgon. Har en liten lista på samtal som måste ringas, fastän vi helst bara skulle vilja vara föräldralediga och vara en familj.


Må tusen spikar och glasbitar hemsöka cykel- moped- och bildäck på Transportstyrelsens personalparkering.


1 kommentar:

  1. Åh va snäll du är!!Jepp, fodret är A och O anser jag! Just nu får hon Standardt Vilt/Hjort och Vom og Hundemat färskfoder med lax (50/50 av varje).
    På hakan har hon som sagt tonårsfinnar, men på tassarna är det enbart svamp, det kan jag se nu (puh!).
    Hon har två blemmor på hakan men dom är på nedåtgående iaf.Hon är ju i sitt första löp så immunförsvaret är väl lite nedsatt, och så sol å bad på det varvat med mkt regn som det oxå varit här periodvis och så jag då som inte haft riktig koll på tassarna :/En sak jag undrar över när dom har svamp på tassarna är detta ang motion. Nu verkar det värsta ha lagt sig och man borde börja kunna gå lite promenader igen (hon verkar vilja det oxå efter ett par dagars tråkig vila), å andra sidan vill jag ju inte överbelasta tassarna, och framförallt undrar jag hur jag ska göra om det nu kommer bli massa regn här framöver. Har du erfarenhet av det hur pass försiktig man måste vara ang promenader?
    Eller om nån annan som läser detta vet?Hur går det med dina vovvar och WP:n? Blir det SM för er nu i Örebro?Ha det bäst, kram!!

    SvaraRadera