18 augusti 2010

Rent hIPOtetiskt...

Efter en riktig städardag (en av få under denna sommar) belönade jag mig med att följa vännerna Jimmie och Karin till OG (Schäferklubben) i Kåge för att titta på träning och prata lite om möjligheterna för oss att vara med.


Jag är faktiskt jävligt svårflirtad men måste erkänna att IPO-skyddet med fullt utrustad figurant, skärmar etc fick mig att gå igång lite. Adrenalinkick. Tyvärr är det bara att konstatera att jag har fel ras för att få tillgång till detta. En "blandras" kan inte tränas i skydd eller IPO - eller ens i bruksgrenarna - i Schäferklubben. Däremot är jag och Fella välkomna att träna lydnad med dem. Och att få göra det med fd lagledaren för Sveriges landslag vid IPO-VM är väl helt ok...


Fick dessutom veta att ovan nämnde skydds-tränare började med hundar så sent som i början av 90-talet. Vafan... jag kan ju ha nått hur långt som helst när jag fyller 60 - om nu inte gikt och brutna lårbenshalsar sätter stopp.


Fella fick två lydnadspass i dag och var klockren på båda. Så stolt över min lilla fjolla - energin och glädjen sprutade och momenten satt som ett smäck. Får hoppas att det sitter i inför kommande debut i Lk 2 på lördag.


Kommande lördag är också början på en intensiv tävlingsperiod. Eller vad sägs om detta:


Helg nr 1 - Debut Lydnad Lk 2 i Skellefteå


Helg nr 2 - SM i weightpull i Örebro


Helg nr 3 - Ledigt!


Helg nr 4 - Rasespesialen i Norge; 2 dagar utställning, weigh pull, sprint samt MH


Helg nr 5 - Lydnad Lk 2 i Skellefteå


Helg nr 6 - Lydnad Lk 2 i Norsjö


Och sedan, beroende på hur många tävlingar vi måste göra för att få Lp 2, så är det lydnad minst varannan helg ett par månader framåt... Känns roligt och inspirerande. Önskar bara att man fick strunta i allt tjafs som husmorsarbete och jobb för att bara fokusera på hunderiet...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar