9 augusti 2010

Hormoncirkus

Söndagens väder bjöd in på en hemmadag med lite städning och en massa tvätt. Kändes himla ovant (vilket i o f s syntes i tvättkorgen) och boostade det dåliga hemmafrusamvetet lite. Nu ligger det i stället högar med ren tvätt överallt på nedervåningen - hur kommer det sig att det går bra att vika tvätten men att få den ända in i garderoberna är stört omöjligt?


Återupplevde också en annan sak i går. Nåt som gott kunde ha låtit vänta på sig ett bra tag till...


Under hela min tonårstid och vuxenliv fram till för nåt år sen har jag varit förskonad från hormonsvallningar. Inga menssmärtor, ingen PMS (min omvärld har i stället fått lida av min lynnighet på mer kontinuerlig basis) och långa menstruationscyklar. Jag har fått jobba på att bli gravid - ja för nr 2 och 3 behövdes t o m hormontillskott eftersom min amning gjorde att jag inte var fertil.


Men så nu, när klimakteriet skymtar snett bakom hörnet, då svallar hormonerna minsann! De lyckades övervinna p-pillren (vilket resulterade i Birk och det tackar vi ju i o f s för) och nu har de också vunnit slaget över amningen. Mindre än tre månader efter förlossningen har jag fått igen min mens och det med besked! Så nu sitter jag här, fortfarande graviditetsfet OCH dessutom uppsvälld och ofräsch. Jippie.


Ska tillbringa denna dag på Nolia dessutom. Varenda norrlänning vet vad det innebär när det gäller toalettköer. Kan bli en smetig affär.


Nä, nu ska jag sluta vara så intim (brist på blogg-uppslag gör att jag tenderar att gå över gränsen) och försöka få nån rätsida på tillvaron innan vi drar iväg till Piteå.


Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Kul att gå på nolia , vi kanske ses:-) där bland alla andra miljoner människor!

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra på Nolia, hoppas det inte är så långa toaköer:-) Kram Åsa

    SvaraRadera