20 augusti 2010

Ett jävla hundgöra...

Vardagsrutinerna börjar komma krypande. Eller om det är min onda rygg som spökar. Men jag är i alla fall uppe strax efter tuppen trots att ingen väckare ringt.


I går morse satte jag mig vid datorn vid 7.00 för att jobba en stund. 14.30 ungefär var jag klar. Höjdpunkterna på det passet var när en morgontrött tonåring plöjde rakt igenom pappershögarna som jag ägnat ett par timmar åt att sortera och när en grinig bebis spydde rakt över hela tangentbordet.


Jag har f ö blivit en jävel på att skriva pekpingervals med högerhanden medan jag håller fast bebbe vid tissen med vänster. Tror ni det kan vara nåt för Talang 2011?


Efter avslutad arbetsdag drog jag och hundarna iväg på en 9 km cykeltur. Funderar på om jag nån gång i framtiden kanske ska investera i nya bromsbackar på cykeln. I varje nedförsbacke måste jag släppa kopplen eftersom hundarna (särskilt Fella) inte hinner springa i mitt hysteriska jag-kan-inte-stanna-tempo. Brukar planera cykelturerna just för att INTE råka på allt för många backar, men ibland vill man ju ha en liten utmaning.


Sen var det hem, fixa snabb middag och vidare till Brukshundklubben för ett snabbt lydnadspass. Fella fortfarande, trots att hon var slö på cykelturen, glad och energifull på lydnaden. Hon missade dock rutan ett par gånger. Tror det berodde på lite för mycket störning av kompishundar och hägrande godis vid sidan om planen (vanan att få extern belöning har sina baksidor ibland).


Lämnade sedan vännerna på planen för att åka på nästa träningspass. Nu drag weight med SWB Skellefteå. Blev ett relativt långt, snabbt och bitvis också tungt pass.


Kvällen - och träningsdagen - avslutades sedan med några drag framför vagnen. Då var Fella lite matt. Helt förståeligt. Nu väntar en lite lugnare period inför SM:et. Förutom vad gäller lydnaden då. I morgon är det ju premiär i Lk 2.


Avslutar dagens filosoferande med en liten filmsnutt. En tankeväckande och smärtsam sådan. Särskilt när man som mamma har en tonåring som har börjat färdas efter vägarna. Kör försiktigt, go’ vänner!

1 kommentar:

  1. Haha på lydnads tävlingen (SM????) som dom höll här i Boden förra året (dagvild nå jvulst) så var det en labb som sprang till väskan vid inkallningen, för att den visste att godis fanns där haha=)

    SvaraRadera