17 augusti 2010

Nu är sommaren slut

Så här tycker vi om det:




                                                                                      Foto: Jennifer Brännström



                                                                Foto: Jennifer Brännström


Samtidigt inger det ett uppgivet lugn. Loppet är liksom kört. Ungefär som för en vasaloppsåkare när linan är dragen.


Åter igen kan jag konstatera att projekten har varit för många och tiden för kort. Att allt för mycket energi lagts på onödigt tjafs istället för att njuta för stunden. Och att jag ännu ett år retar mig på allt som inte hanns med istället för att glädjas åt det vi åstadkommit.


Och det värsta är att jag vet att det förmodligen kommer att bli likadant nästa år igen. Men när jag blir vuxen kanske jag kan lära mig att njuta fullt ut - ungefär som lilleman och morfar:



                                                                      Foto: Birgitta Larsson

1 kommentar:

  1. Kunde varit jag som skrivit det !!! Förutom bebisen då :)

    SvaraRadera