5 augusti 2010

Påtvingad vila, vårdande hundar och sexiga karlar

Efter en hektisk tisdag med skrotbortkörning, två pass hundträning, virkesinköp, gräsmatteklippning, jobb etc, skulle vi upp tidigt på onsdag morgon för att ta oss till stugan. Jomenjustdet... Lagom till lunch var vi uppe (efter ytterligare en olaglig bilfärd med virke på släp) men det spelade just ingen roll för efter en stund öppnade himlen sig. Bokstavligen. Och sen hällregnade det ända till tidigt i morse.


Så jag och Fredrik fick gott ta oss en liten vilodag. Ovant och faktiskt lite obekvämt. Men inget ont som inte har nåt gott med sig - i morse var Fredrik uppe och skruvade trall redan strax efter 7.30 - pigg och rask! Själv ska jag tillbringa dagen med att sopa och torka ihop all aska som snöar in i stugan vid lågtryck - ger nästan lite julstämning, minsann!


I kväll får vi påhälsning från självaste residensstaden då Fredriks mamma och hennes man kommer på besök.


Jag ramlade över denna artikel i morse och kom osökt att tänka på Fellas agerande gentemot min kusin för några veckor sedan. Kusinen beklagade sig över en ond och inflammerad tå och Fella ägnade en stor del av kvällen åt att lukta och slicka på den onda stortån...



Fella - vårdhund eller bara hungrig?


Till sist kan jag konstatera att min blogg nått en bra bit över 1000 läsare på tio dagar. Det kan jag tacka Jimmie, Jocke och Fredrik för. Tack, tack! Den sistnämnde har för övrigt blivit censurerad av administratören på min photobucket-sida. Fotot betraktades uppenbarligen som ett erotiskt inslag - you go, Fredrik!

1 kommentar: