15 juli 2010

Släkt och släckt?

Gårdagen och denna dag går i släktens tecken. I går bjöd gulliga morfar mamma, pappa, bror och sambo samt min familj på lunch. Och i kväll har vi kusinträff här hemma hos oss. Alla mina TRE helkusiner kommer på grill- och lekkväll. Lyckligtvis har de varit duktiga på att yngla av sig, de också, så vi blir några stycken i alla fall.


En fördel med hemmakalas är att man får tummen ur och och stökar undan lite. För, som Elias sa när han var några år gammal och jag städade; "Mamma, vem ska komma på besök?" Lite avslöjande vad gäller min städfrekvens...


I går kväll tog vi ialla fall paus från alla måsten och drog med goda vänner till badet i grannbyn. Tänkte doppa hundarna lite men eftersom det var folk där när vi kom, fick Fella ta det lite lugnt - hon är ju fortfarande lite halvtaskig på att simma och ville inte, liksom Ya'ax, hoppa i från kanten en bit bort från själva badstranden. Till saken hör också att vännernas tik löper. Och snacka om att Fella fick energiöverslag!!! Tänk om jag kunde ha en löptik och en liten badplats vid kanten av lydnadsplanen när jag tävlar. Fella var som en krutdurk. När hon väl fick simma och sedan springa lite med hund och barn i ett intilliggande sandtag, släcktes hon lite. Men jag måste fundera mer på hur jag ska locka fram alla gömda hästkrafter hon fröken Seg...


På tal om seg - nu är det dags att sätta igång med dagens åtaganden. Städa lite, lägga lite plattor (GRRRRRR), laga mat och baka efterrättsbuffé. Och sen trevligheter framemot eftermiddagen.


Ha en bra dag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar