4 juli 2010

"Helgen i bilder"...

...brukar det ju stå på aftontidningarnas löpsedlar när de inte har nåt vettigt att skriva om. Jag skriver väl varken mer vettigt/ovettigt än annars, men jag har ovanligt många bilder att krydda mitt inlägg med.


Tidigt fredag morgon bar det av mot stugan igen. Denna gång med en obesiktad husvagn i släptåg. Det kan lätt bli en vana det där med att köra olagligt...


Vi hade knappt hunnit parkera bilen innan ungarna var i spa’t och där var de både länge... och långt bort...








Lite stilstudier:



























På eftermiddagen anslöt lånebarnens föräldrar...tillika våra grannar...tillika goda vänner. Det innebar middag, bastu med efterföljande bad (och tillhörande falsettskrik från karlarna), en mindre lyckad fisketur, en sen drag weight-promenad och - som vanligt - en massa skratt.






Mat och skratt.



Och Birk fick sig en ny frilla.


Lördag innebar värme och bad. Man ska inte klaga men... Det VAR varmt... Somliga av oss plågades mer än andra - och fick en hel del symtom på värmeslag (eller vad vi nu ska skylla på):























På lördagen firades också 10-årsjubiléet av bybornas egna affär. Tårta och tävlingar. Fredrik vann ett par arbetshandskar och jag ett inträde till Lycksele Djurpark - hur vi nu ska hinna dit... 




På söndag slog jag mig ur markservicens bojor och byggde lite på utedasset. Ett riktigt skitgöra men så trevligt att hålla i hammare och såg istället för diskborste och sop!



På väg hem gjorde vi en avstickare till Nybygget Rismyrliden - ett ställe utan större sensationer men ungarna fick sig i alla fall en dos norrländsk historia. Även om det var griskultingarna som var mest intressanta.


Just innan vi skulle åka hem ringde platschefen från SKelleftetravet som också är med och försöker styra upp kring Stadsfesten. Uppenbarligen skötte vi oss bra för hon ville leja in oss som staketvakter nästa helg. Hedrande - men hur fan får man ihop 14 hugade västbärare en festivallördag?!?!?!



Och så en trevlig avslutning på dagen: När jag var ute och gick med hundarna fick vi plötsligt sällskap av älskade kissen Nougat, som varit borta en månad på "walkabout". Så nu blir det gos, kurrningar och katthår i gardinerna igen!

1 kommentar: