19 juli 2010

Sammanbrott och genombrott

Helgen gav tid att fundera. Över vad man vill med livet och hur man ska nå dit. Över hur ens relationer ser ut och vad man vill ge och vad man kan få. Kaos i hjärnan med andra ord. Och i själen.


Men kris betyder förändring och, som jag alltid brukar säga, fördelen med att nå botten är att man har fast mark under fötterna. Nu har jag gjort ett ordentligt avstamp och hoppas få de människor som betyder mest för mig med mig. Nu är vi på väg upp till ytan för att hämta andan och när vi väl har kommit dit ska vi ta mig tusan simma jorden runt. Tillsammans. Om inte annat kan vi väl flyta på fläsket.


Kanske har Fella smittats av alla förändringens vindar som blåst kring Ersmarksbodarna senaste tiden, för alla poletter som ramlat ner för henne har fått henne att likna en jackpot på en spelmaskin. Nu är jag taggad på att gå upp i Lk 2 med henne och ska bara bestämma vilka tävlingar vi ska satsa på.


Som belöning och träning tog vi med oss grannarna till ett närliggande sandtag och lät hundarna springa fritt. Deras två nakna kineser - särskilt en av dem - har underbett som en bulldog och energi som en pit bull. Kan man bli annat än WP-stjärna då?


Lite smakbitar från dagens hundaktiviteter hittar ni här.


Och på tal om aktiviteter - här har ni lille Bikke-Bokk som gör allt annat är ligger stilla nu för tiden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar