9 juli 2010

Ordningen återställd

Oj, det känns lite konstigt... För första gången på jag-vet-inte-hur-länge har hela familjen - varken mer eller mindre - sovit under samma tak. Ser ut som att vi ska åka till stugan i den konstellationen också (förutom att det mormor och morfar förhoppningsvis ansluter). Om vi nu inte slarvar bort nån unge. För det brukar hända. Nu senast på Burträskmarknaden då jag, bärandes en bebis på armen, ropade just det till Fredrik; "Jag tror att vi har slarvat bort en unge!". Knallarna som stod i närheten fick nåt konstigt i blicken då.  De trodde väl att det var ett litet barn som var borta men lyckligtvis var det 15-årige Elias som troppat iväg på egen hand.


Nån annan som börjat kunna göra lite egna utflykter är Fella, som i går gjorde avslut på agilitykursen. Från början var hon helt fixerad på mig och ville hela tiden hålla lydnadsposition, men nu - efter sex träningstillfällen - är hon riktigt duktig. Det är bara balanshindren som fortfarande inbjuder till bulldogkullerbyttor (lite traumatiskt för kursledarna som är vana lättfotade retrievers och smidiga pudlar). Ett par smakprov på kombinationer hittar ni här och här medan ni kan se en lite längre kombination här. Med tanke på att det var en varm dag och att jag dessutom kört ett tungt drag weight-pass och en halvtimmes intensiv lydnadsträning just innan, tycker jag att hon hade riktigt bra sug på hindren. Och framför allt tycker Fella att det är kul!!!


Nu blir det att köra igång ungarna med städning och packning, gära lite inköp och sedan tillbringa helgen i stugan. Bloggvila m a o. Vi ses nästa vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar