9 maj 2010

WOW-dag!

Och då är det inte on-line-spelet jag syftar på!


Senaste tre - fyra månaderna har jag ju varit vaken vid 5-tiden på morgonen och på lördagsmorgonen var det ju trevligt att ha en anledning till att vara det också! Jag purrade hundar och karl + bonuspojke (jag vet inte vem som blängde mest på mig), stoppade i dem lite mat och sen styrde vi kosan mot Umeå i sällskap av mamma och pappa.


Nere i Umeå var det så dags för Fellas andra entré på Lk1-planen. Och hon gjorde det bra igen, gumman, trots att mattes jääääääääättestora mage gör det svårt att behålla positionen och ha ögonkontakt. Det märks både på linförigheten, andra framföringar samt i insättandena - kolla själv på filmen. Där syns också att Fella ligger kvar (även om det är svårt) trots att platsliggningsgrannen får tuppjuck och springer runt, runt.


Vi får hoppas att bebismagen är borta lagom till nästa helg, då det är dags för nästa tävling. I och med den hoppas vi att vi är klara med Lp 1 och kan satsa på tvåan!


Protokollet från dagens tävling såg ut så här:


















































































Moment Koeff Betyg Poäng Anteckningar
1. Platsliggande 3 8 24 Gnäller
2. Tandvisning 1 10 10
3. Linförighet 4 7,5 30 Position. Ngt sena svängar. Sent sättande.
4. Läggande 2 7,5 15 Tränger vid framföring. Ngt sent läggande.
5. Inkallande 3 8,5 25,5 Avslut; hunden långt fram.
6. Ställande 3 7,5 22,5 Tar steg.
7. Apportering 1 9 9 Lätt tugg
8. Hopp över hinder. 2 8,5 17 Avslut; hunden långt fram
9. Helhetsintryck 1 8,5 8,5 Såg trevligt ut.
Summa 161,5 Förstapris

 

Träffade dessutom en amerikansk bulldog-kompis (med tillhörande husse) som också tävlade och det är minsan inte vanligt här uppe. Trevligt!


Sedan bar det av ut till natursköna Jonskär, där Fredriks mamma och hennes man har ett underbart året-runt-boende i ett stugområde. I vanliga fall har jag inget till övers för havstomter, men de har lyckats göra gården så inbjudande och vindskyddad så jag går bara omkring och myser - och letar inspiration till min egen karga trädgård - när jag är där. Hundarna gjorde också omgivningarna rättvisa och njöt i fulla drag av att få springa runt på klipphällarna. Och Ya’ax fick ta årets första dopp minsann - snacka om lycklig vovve! Klicka på övre bilden så får ni se hur det gick till:




Sedan åkte vi ännu några mil söderut för att lämna igen Fredriks son William och fick en lättsam pratstund med hans familj innan vi styrde norrut mot Skellefteå. Trötta och nöjda. Lyckan fullbordades när vi fick veta att de 1,2 ton stenplattor som vi skulle hämta till vår wp-vagn redan var avhämtade och levererade till träningsplatsen av kompisar. Tack!


I förträfflighetens stund sänder jag en tanke till en vän som har det tufft nu; du vet att "batteriladdare" finns i parti och minut här ute i Bodarna i form av blöta hundpussar, värmande ord och Isac-teckningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar