28 maj 2010

Lugnet före stormen

Snart helg och det brukar innebära en lugn period för de flesta. Men för mig och min familj är det upptakten på en hektisk - men mycket positiv - period.


Vi börjar lite lugnt i dag med matförberedelser inför morgondagen, Fredrik med hantlangare som ska gå på vattengympa och mysa i SPA:et (jag skulle ge mycket för att få sitta vid poolkanten och fota - och killarna skulle säkert ge ännu mer för att jag inte skulle lägga ut bilderna här  ). Sen vanliga fredagsåtaganden när ungarna (inkl Fredriks äldste son) är här; skjutsningar till ridhus, myskväll etc.


I morgon blir det taklagsfest i garaget. Trevligt! 12 - 13 pers som ska äta gott och ha kul ihop. Dessutom barnvakt åt en av kompisarnas barn.


Sönd: Mors Dag och dessutom karategradering för Isac.WP-träning på kvällen. Hade dessutom tänkt hinna göra nån liten utflykt med ungarna; kanske glass i Bergsbyn?





Månd: Jobb för mig och Fredrik ska hjälpa grannen. Dessutom intagningsprov för mig och Fella på agilitykursen - JIPPIE!


Tisd - onsd: Färdigställa så mycket som hinns här hemma på gården. Förbereda resan söderöver.


Torsd - sönd: SOMMARKAMPEN!!!! En av årets höjdpunkter. Läger + wp-tävling i Norrköping. Förhoppningsvis med bättre väder än i fjol, då jag, Fredrik och hundarna tillbringade en konstant regnig vecka boende i bilen. Vi luktade inte viol när vi kom hem, kan jag säga. I år har vi erbjudits boende i en stuga på lägerområdet så komforten har snäppat upp ett steg - får hoppas att solen gör det också.


Månd: Penn Hip-röntgen av Fella i Linköping. Sen jobb på eftermiddagen i Bromma. Efter det hälsa på och tillbringa natten hos brorsan med sambo på Lidingö.


Tisd: Hemfärd. Försöka ladda om inför byggnationer i stugan...


Jaha... Och så var det ju det där med hundträning, trädgårdsarbete och alla måsten. Få se vad som inte hinns med men känner jag mig själv så ser jag till att hinna det jag tycker är kul i första hand!

4 kommentarer:

  1. Det är inte ofta jag läser bloggar, men din blogg är faktiskt riktigt bra.
    Bra skrivet och mkt underhållande.Kramar från ön!

    SvaraRadera
  2. Tack för det - nu känner jag som att jag inte har just nåt vettigt att skriva om. Det händer ju så mycket - och ändå så lite - i min värld just nu. Försöker krydda med lite foton istället.

    SvaraRadera
  3. Och vi är så glada för barnvakteriet så vi kan få till vår hektiska helg. Menar du att helgen ska vara lugn och ro med vila? När ska man då få ngt gjort ?
    Nepp full fart från det man går hem från jobbet :)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det konstigt?! Jag tycker mig faktiskt märka att jag är på sämre humör på helgerna än under vardagarna. Antar att det kan ha med förväntningar och stress att göra...

    SvaraRadera