19 maj 2010

Mot paradiset!

I går hade jag bestämt mig för att ta mig an en eftersatt trädgård. Kapa ner häckar, rensa ogräs och kratta. Och en liten bit kom jag väl. Men det är svårt att hålla fokus när man har lilleman som pockar på då och då. Och jag har verkligen bestämt mig för att INTE bli stressad över att behöva göra paus och amma utan bara njuta av varje sekund. Dessutom håller jag nog på att bli fjollig, får då och då måste jag ju se till lilleman där han ligger i vagnen; lever han verkligen? Detta trots att jag har en ypperlig barnvakt i Fella som inte viker från barnvagnen en sekund när Birk ligger i den. Klicka på bilden så får ni lite smakprov på hur duktig nanny vi har hemma:



Nåja. Häcken är m a o hälften vildvuxen, ogräshögarna ligger kvar och gör fina mörka fläckar på gräsmattan och jag har lite perenner och nya häckplantor som står kvar i sina krukor i väntan på att få mer utrymme och bättre jord. Men så får det nog vara ett par dagar till, för nu drar vi iväg till Paradiset. Ska bränna lite ris, mäta för kommande byggprojekt och fortsätta färdigställandet av fjolårets byggprojekt ute i stugan. Vi byter alltså arbetet här hemma mot arbetet i Kalvträsk. Ombyte förnöjer!


I går kväll hade SWB Skellefteå besök av Skellefteå Södra Stövargille. Så himla roligt - en jakthundsklubb som tagit kontakt för att få veta mer om weight pull och lära sig hur de kan aktivera och fysträna sina hundar. Och de var dessutom helfrälsta efter att ha fått prova på. Vem vet - Skellefteå kan få landets första wp-stövare!  Har hunnit köra ett ordentligt tungd drag weight-pass i dag med halvtidsvila och dopp i grannens damm. Nu väntar bad och bus i stugan för hundarna - det har de gjort sig förtjänta av.


Lite blomsterprakt bjuder jag också på. Vackra uppvaktningar från nära, kära och kollegor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar