2 maj 2010

Små pojkar - små leksaker...

... Stora pojkar - stora leksaker...


Gårdagen gick i testosteronets tecken. Trots pissigt väder skjutsade jag ner Fredrik och Elias som  mötte upp Jimmie. De ordnade lite med wp-vagnen och köpte material till Elias' EPA. Sen kom de hem igen och tillsammans med andra pojkar i varierande åldrar ägnade de några timmar åt att få liv i Fredriks muskedunder. Och efter det ytterligare nån timme åt att titta på filmklippet förstås.  


I övrigt så som en lördag med familjen brukar se ut. Inlånade barn. Utlånade barn. Lite god mat (grillning igen) och mys på kvällen.


Och väntan. BF + 3. Enda förändringen var att jag vaknade upp på morgonen med vattenpåsar till fötter och händer. Letade upp ett par stödstrumpor som jag knappt fick på mig, så svullen är jag. Vädret senaste dagarna har gjort att hundarna har fått hålla till godo med lydnadsträning och hundlek (denna gång framför allt Ya'ax som har fått schäfer-busa lite) men i dag söndag blir det nån någon mils cykeltur igen, så att både jag och hundarna får röra på oss. Eller... Jag sitter ju mest still, jag. Har hundarna i var sin nomesele och håller dem i koppel i vänster hand så att de får dra mig. Med höger hand bromsar jag för ökat motstånd vilket innebär att bromsbelägget börjar bli tämligen slitet - kanske tur med tanke på att den bromsen tar på framdäcket och jag ibland måste tvärbromsa när nån av hundarna kommer på att de måste bajsa. De springer in i det sista, kan jag säga! Till och med Fella, som fått upp flåset ordentligt nu.


Det blir lite mer pojklekar i dag då killarna ska ner till stan och starta upp en annan bil med vännen Jimmie. Har jag tur kanske jag hinner med lite loppis. Skulle ha haft en babysitter - nån som har en över?

2 kommentarer:

  1. Elisabeth Karlsson3 maj 2010 kl. 14:51

    Varför skriver du inte på bloggen??? Är du på BB månne =)Kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Nope! Min senaste teori är att ungen håller på att tillbakabildas. Så om nio månader ser jag ut som vanligt igen...

    SvaraRadera