25 maj 2010

Friskförklarad

Ett par telefonsamtal - sen blev jag friskförklarad i går. Fast trombosdiagnosen fick jag behålla (och dessutom förklara för barnmorskan till vilken kategori den hörde - allt ska man då göra själv). Så nu drar vi en lättnadens suck i Bodarna och hoppas slippa akuta omhändertaganden och omyndigförklaranden.


Fast min mobiltelefon är inte frisk. Jävla Sony Ericsson. Tänker varenda gång när jag ska byta att jag ska ta ett annat märke men min aversion gentemot alla tekniska nymodigheter gör att jag faller till föga och håller mig till samma skräp eftersom det känns så träligt att lära sig nya menyer och funktioner. Min nuvarande telefon gömmer foton som man tar med den. Glad i hågen sätter jag mig vid datorn och ska föra in några fina bilder (så också denna morgon) och så finns de ta mig fan inte!!! Kan ägna en halvtimme åt att mixtra med olika portar, menyer, kommandon, sladdar etc - men några bilder får jag inte fram. Och så, plötsligt, nästa gång jag ska föra över information mellan telefon och dator, då ploppar de upp minsann!! Var fasen är bilderna under tiden?!?!?! Under skalet eller?


Jag skyller på Sony Ericsson för att jag tappat lusten att gå ut och ta mig an stöket på gården i dag också. Det kan i o f s vara det trista vädret eller latmasken, men det känns bättre att skylla på en oligopolistisk teknikjätte. Davids kamp mot Goliat.


Kamp, ja. Och David... I Aftonbladet står det att läsa att David Beckham attackerats av en kamphund. När han i verkligeheten varit och lekt krig och haft en av militärens disciplinerade schäferhundar hängandes i en bitärm. Men den sanningen säljer ju inga lösnummer... Jag blir så matt... På Familjeliv finns flera trådar om olämpligheten att kombinera kamphundar och små barn. Och som vanligt är dialogen helt fruktlös - människor som knappt sett en "kamphund" annat än på tidningarnas löpsedlar - än mindre lärt känna någon - har sina förutfattade meningar och vägrar lyssna till oss som har egna erfarenheter av hur även dessa hundar kan bli fantastiska familjemedlemmar. Agressivitet förväxlas med kamplust och alla hundar med denna genpol framställs som blodtörstiga rovdjur vars drifter endast hålls i schack genom militärisk disciplin och skyddsanordningar. Och efter x antal sidor i tråden så lägger någon, som sig bör, in en felaktig hänvisning till att det är Golden Retrievers som leder bitstatistiken och så har vi den diskussionen istället. Jag blir så matt...


Dåligt väder, krånglande mobil, förutfattade meningar och mediadrev - känns som en bra -dag i dag. Hade telefonen funkat så hade jag mildrat mitt inlägg med några gosiga bäbisbilder men nu får ni vänta på det goda!


Ha en bra dag, go' vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar