26 maj 2010

Ingen dag den andra lik men ändå ganska samma

Det har varit dåligt med uppdateringar sista dagarna. Men det beror på att de liksom glider in i varandra och är utåt sett ganska lika. Det handlar mycket om mjölkning. Bröstmjölkning - som är trevligt - och pengamjölkning - som är mindre angenämt. Det är sata-garagebygget som slukar mest finanser men nu bunkrar vi också upp inför stundande projekt i stugan. Däremellan gör jag det jag kan för att hinna med städning, tvättning och trädgårdsarbete.


Hundträning hinns också med. Varannan dag kondition, varannan dag drag weight/weight pull. Och däremellan lite lydnad. I dag körde jag igenom momenten från Lk 2 med Fella och ta mig tusan - det är inte långt borta för en debut! Den hunden är helt enkelt för bra för mig! I går kväll inroducerade vi grannarnas nakna kineser på wp-träningen och de klarade det med bravur (både grannar och hundar).


Vad gäller ovan nämnda mjölkning kan jag konstatera att det inte är några light-produkter jag har i tissarna. I dag var vi till distriktsköterskan och konstaterade att lillebror Birk vuxit 3,5 cm och gått upp ett halvkilo på två veckor. Nu ståtar han med en längd på 55,5 cm och en vikt på modiga 4000 gram.


Kommer ni ihåg mobiltelefonen som jag ondgjorde mig över här om dagen? Minsann, ploppade inte bilderna fram nu när jag jackade in den i datorn. Så, håll till godo!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar