23 maj 2010

Det ska böjas i tid...

...det som krokigt ska bli. Och i går arbetade Birk sin första heldag åt AC omsorg. Skötte sig bra gjorde han också - han lät snällt tanter och farbröder på familjehemsdagen hålla och gosa och han var tyst under de teoretiska passen. Dessutom förärades han en gullig snuttefilt och en bok av mammas kära kollegor. Mamma själv fick ett konstverk... eller ett konstigt verk... tillverkat på plats av familjehem och kollegor. Nu ska jag bara hitta en framträdande plats hemmavid som gör tavlan rättvisa:



Jag har för avsikt att inte blanda in en massa jobb i min privata blogg, men känner att jag måste göra ett undandtag och visa vilka fantastiska människor jag får omge mig med när jag är på jobbet. Kan man känna annat än arbetsglädje när man förtjänar sitt uppehälle genom att delta i såna här aktiviteter?





Ska förpacka  ovannämnda arbetsglädje och ta med mig den ut när jag ger mig i kast med trädgården i dag igen. Den lär behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar