11 maj 2010

Nä, ingen bebbe...

...bara en trasig dator.  Det är därför jag har varit lite tyst här ute i datarymden. Den där jäkla förbannelsen har slagit till igen. Helt plötsligt går datorn helt enklt inte att starta. Frejas dator fungerar inte heller. Och alla tre boxrar som vi just inhandlat/påbörjat abonnemang på för barnens TV-apparater beter sig jätteunderligt; om barnen försöker se på TV så har de bara ett fåtal kanaler och då kan vi inte se nåt på TV:n nere. Så patetiskt att jag skulle kunna skratta åt det om det inte var för att förbannelsen aldrig verkar ta slut. VAD eller VEM har jag gjort så ont?


På tal om ont så målade jag i går igen. Golv, väggar och tak i hallgarderoben. Hade ett tag en tanke på att sitta kvar på golvet tills färgen hade torkat - bara för att slippa tvinga upp min lekamen i stående ställning - men jag fick träsmak i arslet.


Satte mig på cykeln för att sträcka ut kroppen och gav hundarna en ordentlig runda på 16 km. Och sen försökte jag vara en god husmor och städa, tvätta samt serva byggare och barn  med mat. Sneglade på de otvättade fönstren men... nä... Lyckligtvis tog dagen slut ungefär samtidigt som orken. Få se vad denna dag har att erbjuda. Förutom datakrångel då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar