30 maj 2010

Högtidstjafs, högmod, hedningar och hundträning

Jag hatar högtider. Har gjort det senaste 8 - 9 åren, allt sedan kärnfamiljens självklarhet splittrades och risken för brustna förväntningar, missförstånd och besvikelser blev större. Nu, trots att jag är lyckligare i min familj än vad jag varit i någon konstellation tidigare, så lever stressen kring bemärkelsedagar och storhelger kvar i mig. Mors Dag inget undantag. Kanske är det mina farhågor som ställer till det, för även denna dag blev ganska skit. Och när det väl började dåligt, så ramlade det på i god fart. Många ögonöppnare fick jag i dag, en del ganska trista och andra sådana som jag till viss del redan vetat om men nu fått större insyn i. Vilken tur att alla i min älskade familj är starka, var och en på sitt sätt. Och dessutom är summan större än enheterna tillsammans - jäklar anåda vad vi ska ha det bra bara saker och ting får falla på plats!


På eftermiddagen fick hjärtat dock plåster i form av modersstolthet. Isac klarade, som förväntat, karategraderingen med bravur. Klicka på nedersta bilden så får du se ett litet smakprov på katan som "vitbältarna" fick visa upp.





Medan vi väntade på karatekillarna kom en av tränarna, tillika präst, och bad att få hålla Birk. Med myndig stämma frågade han när jag planerat dopet av honom. Och jag fick ödmjukt deklarera att herr Präst inte skött sitt jobb i församlingen, eftersom det finns inte bara en utan fyra hedningar i det Larssonska hemmet! Och då började prällen prata om att man inte kunde veta om glassen var god om man inte fick smaka den osv osv... Men jag tänkte att Birk förmodligen hade fått mer välsignelse genom prästens handhavande av honom än någon av de andra ungarna, så jag tror ändå att han har sitt på det torra...



En riktigt gudomlig syn!


Vår vana trogen blev det slag i slag vad gäller helgaktiviteter även denna dag. Direkt från karategraderingen till ett fik för att fira mormor på morsdag. Sedan på pizzerian för att stoppa i ungarna mat innan William, Fredriks pojke, satte sig på bussen hem. Och efter det två timmars hundträning med SWB Skellefteå. Nu sen kväll och förhoppningsvis kommer vi oss snart i säng och kan vakna upp till en bättre dag i morgon.



Go' natt, folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar