6 maj 2010

Avsked och ett kärt återseende

I går morse åkte Fredrik in till stan. Skulle köpa lite grejer och eftersom hans Master Card inte fungerar, fick han ta mitt. Han skulle hämta ut pengar på ICA Maxi. Tänkte han. Men den glupska maskinen tog mitt kort och makulerade det, helt utan anledning! Ringde banken för att spärra kortet och fråga vad jag skulle göra. Kruxet är att jag har Länsförsäkringar - en jättebra bank med ett enda fel; de är kontantlösa. Men snälla banktjänstemannen lovade t o m att jag skulle få överföra pengar till henns privata konto och att vi skulle kunna följas till en automat och ta ut pengar från det, ifall det skulle bli kris. Det värsta är att jag måste få ett nytt kort och därmed en ny kod nu.


Jag har ju tidigare konstaterat att jag har nån sorts mekanisk förbannelse vilande över mig - allt som går på batteri eller ström faller i delar i min närhet. Antingen har Fredrik fått en släng av det eller så har han en alldeles egen förbannelse för hans kortanvänvande - kredit-, tank- m fl - fungerar aldrig. Senast i går kväll skulle han lägga upp ett kort på Bygg Max så att vi kan handla på faktura och få material hemkört men det sket sig för att han fick olika information och saknade pinkoder. Så nu blir det ändå att åka in till stan för att beställa alla gipsplattor till garaget.


Gårdagen blev lite mer splittrad än vad som var tänkt, men vi hann ändå med att träna hundarna i ett ordentligt tungt dw-pass. Och efter det var det dags för ett kärt återseende. Under vintern har vi inte haft uppe någon spring pole men nu satte vi upp den. OJ, vilka glada hundar! Kruxet är bara att ingenting som vi hänger upp håller för 65 kg kamphund. I går var det ett par av Isacs urvuxna jeans som fick sätta livet till. Jag tror de höll någorlunda i ungefär fem minuter. Det kan ni se här; när filmen startar är byxorna hela men sen, när Ya'ax åker rutchkana (vilket han älskar) så har byxorna decimerats till ett par shorts...


Och för säkerhets skull vill jag försäkra ev bloggläsare att jag INTE hängt upp spring polen i någon kommunal lekpark, som nåt flatskaft till bloggare en gång i tiden anklagade mig för. Gungställningen med tillhörande sandlåda står på våran gård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar