29 mars 2010

I katastrofens skugga...

...kan de mest otrevliga besked kännas överkomliga...


Träffade förlossningsläkaren i dag. En dryg vecka efter att jag träffade henne första gången. Då var mitt önskemål att få göra ett planerat kejsarsnitt eftersom jag har haft jobbiga förlossningar och nu är i dåligt fysiskt skick. Men beskedet jag fick var att både kejsarsnitt och ryggbedövning - det senare min räddning vid tidigare förlossningar - var uteslutna p g a fragminbehandlingen jag genomgår p g a mina blodproppar. I dag var det lite annat ljud i skällan. Efter att ha konsulterat medicinexperter gör berörda parter bedömningen att jag kan trappas ner till förebyggande dos fragmin vilket möjliggör ryggbedövning. Kejsarsnitt är fortfarande inte aktuellt.


Så... tillbaka till utgångsläget m a o. Fast med tanke på djupdykningen däremellan känns det nästan hoppfullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar