2 april 2010

SKÄRPNING!!!!!!!!!

Inga blogginlägg på en halv vecka - vad är det för stil?!?!?! Har rannsakat mig själv och kommit fram till att tidsbrist och slentrian inte är någon bra kombination för internetskribenter.


Dagarna har varit fulla med jobb. Kollegan har dragit till Vitryssland med hjälpsändning och andra medmänskliga uppdrag (hon har större hjärta än jag), vilket innebär att jag trotsat mitt resförbud och träffat uppdragstagare och utfört handledningsuppdrag runt om i och utanför länet. Har skrivit en massa protokoll från förra veckans möten, processen kring nyanställning och ändrade ägarförhållanden på företaget i Småland har rullat på och det har uppstått lite sedvanliga kriser kring placeringarna i våra familjehem så som brukligt är i samband med längre ledigheter.


Kvällarna och nätterna har tillbringats i framstupa sidoläge, dels för att försöka hitta en skön sovställning men också för att kunna andas. Hosta, svullna slemhinnor och snor gör sitt till...


Hundarna har fått några duvningar, både muskel- och lydnadsmässigt. Har börjat nosa lite mer ordentligt på Lk2-momenten eftersom de från ettan känns uttjatade. Siktar fortfarande på att åka till Jönköping och tävla 24 - 25/4...tre dagar innan beräknat förlossningsdatum. Men väntar in i det sista med att anmäla IFALL vi skulle måsta ändra våra planer...




I övrigt i hundvärlden har vi påbörjat planeringen inför nästa helgs aktiviteter i samband med Hundens Dag. Klubben ska arrangera lite tävlingar, hoppborg, sälja korv etc på stans största köpområde. Hoppas på bra väder! Mediagruppen inom SWBA, som jag ingår i, håller också på att sammanställa en hemsida med information om wp. Det kommer att bli skitsnyggt tror jag!



I takt med att ungarnas egenhändigt gjorda påskpyssel börjat strömma in har jag insett att påsken närmat sig med stormsteg - ja, nu är den ju här! I går firade vi in den med sedvanlig påskmiddag hos mamma och pappa. Och tro det eller ej, men satt inte hela sällskapet - inklusive jag och Fredrik - och tittade på två perioder av Skellefteå AIK:s match mot Frölunda! Och vad hade vi för det? Inte ett skit; inga mål medan vi tittade och slutligen en förlust. Det behöver jag förresten inte leta upp resultatlistor för att lista ut - det är bara att läsa alla kommentarer på Facebook för att förstå. Snacka om trista inlägg på den sidan då det är hockeykväll!


Påsken i övrigt lär väl inte bli allt för...påskig... Ungarna hos pappa så det blir att sikta in sig på "sånt som borde vara gjort för länge sedan-projekt". Ska måla lite möbler till bebben, städa upp bussen, förmodligen städa huset med tanke på att det har tinat fram en massa lera och grus som hundarna drar in. Vem vet, nån dag kanske jag siktar in mig på att försöka vara vaken till EFTER kl 21...


GLAD PÅSK på er alla!

1 kommentar:

  1. Ja FB är full med hockye snack....eller våra inlägg min och mina vänninors, klagan över hockyn:-D De kvällarna....tyvärr i en familj med 5½ medlemmar och av dessa är vi bara 2 av kvinnligt kön, blir vi ständigt ner röstade om vad som skall ses på tv!! Tur man har laptopen:-D, KRya på dig med förkylningen, KRAM

    SvaraRadera