19 april 2010

Vilket hundliv!

Tillfredsställda voffsingar i soffan i kväll. Vid lunch fick de sig en "uppvärmning" genom en cykeltur (inkl den ordinarie dw-träningen eftersom de får turas om att dra mig på cykeln genom lervällingen) på ca milen. Sen åkte vi till stan och till hundsimmet som finns där. Vid Hundens Dag vann Isac och hans kompis en prova-på-hundsim som jag bytte till mig (för två grejer ur en sån där leksaksautomat på ICA Maxi  ) så jag tog tillfället i akt och följde med en träningskompis dit.


Ya'ax älskar ju att simma så jag var ganska säker på att han skulle fixa detta. Det gjorde han också, men hade lite svårt att fatta att han inte TOG sig någonstans oavsett hur mycket han paddlade på med tassarna!




Fella hade jag inte så stora förväntningar på. Hon är ju lite av en badkruka. Men rackarns - hon hoppade nästan självmant ner i vattnet och sen simmade hon metodiskt och målmedvetet.




Eftersom både Ya'ax och Fella anses relativt vältränade fick de simma 2 x 10 min var. Jag trodde att de skulle vara helt slut efteråt men de var bara tillfredställda och nöjda. Och rena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar