10 april 2010

HUNDENS DAG PÅ SOLBACKEN I SKELLEFTEÅ

PUH! Så var den avklarad, Hundens Dag som SWB Skellefteå arrangerade tillsammans med Arken Zoo. Och en lyckad tillställning blev det också, minsann! Vädret var så där lagom halvdant så att folk valde att shoppa istället för att ligga i en snödriva och sola. Vi träffade på ganska mycket hundfolk, fick lämna en hel del information om weight pull och fyllde klubbkassan med lite trevliga slantar.


Jag ikläddes en högtalarväst och fick ge utlopp för min brist på talträngdhet. Gick runt på parkeringsplatserna och agerade "inkastare" men försökte också ge publiken lite information om våra hundar, klubben och weight pull i allmänhet.


Förutom hoppborg, tipsrunda, lotteri och korvförsäljning hade vi lite uppvisning i weight pull. Folk fick också prova på att dra motsvarande vikter i kätting som våra hundar drar.


Om jag nu får passa på att vara lite mallig - och den rätten tar jag mig eftersom det här är min alldeles egen blogg  - så skötte sig Ya'ax och Fella exemplariskt i dragsituationerna. Trots att jag stod alldeles bredvid och kommenterade varje detalj i dragen i högtalaren så var Ya'ax fullt fokuserad på Fredrik när de två visade upp sig. Och Fella, den stackaren, fick varje del av sina drag kommenterade av matte och satt spänt och väntade in sitt kommando. Pixie och Nixon var också duktiga förstås (som vanligt). Just fokuseringen på lydnadsmomenten i draget tror jag framgick tydligt i uppvisningen.


Lite bilder från dagen:

































1 kommentar:

  1. Men J-A, du ser ju nästan gravid ut på bilden av dig och vovven :)

    SvaraRadera