27 april 2010

En lugn, stor mage och ett par oroliga små...


Efter gårdagens bravader har bebben lugnat ner sig. Betydligt. "Status quo" kan man gott säga. Börjar tro att jag blivit lurad på nåt sätt och att det är så här jag ska se ut för all framtid.


I mindre magar händer det dock saker. Inte så positiva i och för sig. Jag fick hämta igen både en magsjuk Isac och en magsjuk Elias från skolan i dag. Så nu har jag tränat på de goda mammatendenserna och hämtat dryck, gjort smoothies etc. Inte ofta mina barn är krassliga så det gäller att passa på när någon av dem för en gångs skull ligger still.


Mina understimulerade hundar har också fått sig en duvning. Gårdagen var vilodag så till och med Fella var glad över en cykeltur i dag. Själv tänkte jag att om inte 220 mil E4 kan framkalla en förlossning så kanske 9 km off road-cykling kan göra det. Men icke. Och inte heller städning, tvätt eller dammsugning. Jag ÄR nog lurad...


Inom företagandet känner jag mig dock inte lurad på nåt sätt. Tvärt om. Vi...eller...snarare mina kära kollegor...jobbar på sex placeringsförfrågningar och det verkar som om det mesta går i hamn. Skönt och tryggt!

1 kommentar: