29 april 2010

Gud och surströmming











I ungefär åtta månader har jag räknat ner. Med sikte på 28/4. Nu får jag börja räkna upp. BF + 1. Beräknad förlossning + 1 dag.


Försöker ställa in mig på att det kan vara ett par veckor kvar. Jag antar att alla vänliga själar som dagligen sms:ar och ringer för att kolla läget har lessnat till dess och återgått till att leva liv utan väntan på nån annans bebis.


Har i alla fall fått två separata erbjudanden i dag som förhoppningsvis ska kunna sätta skjuts på förlossningen; den ena från vännen Inger som föreslog surströmming (jag antar att hon menade att man skulle äta den men i min snuskiga fantasi fick jag andra bilder på näthinnan) och den andra av mina kära anställda, som båda har en mycket starkare tilltro till Guds krafter än vad jag har. De skulle ägna bilresan från mig ner till Umeå åt lite uppåtriktad kommunikation. Så om nåt skulle till att hända i natt så har vi bevisen klara, för nån surströmming har jag inte känt lukten av i dag...

3 kommentarer:

  1. Hihihiih...ja alla förslag är bra utom de dåliga:-) Lycka till! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vännen- vi slutar inte vänta. Inte på nåt så underbart. Fast vi ska försökt inte jaga på så mkt med -är det dags snart?
    Har du testat alla "skrönor"? Föreslår den trevligaste.

    SvaraRadera
  3. Haha - Ska sanningen fram har vi nog kört med den också. Men gravidmage på mig och krossade revben på Fredrik är inte den allra mest lyckosammaste kombinationen! :-)

    SvaraRadera