14 mars 2010

Stilleben

I går morse vaknade jag vid 6.30 och kände att krafterna mirakulöst återvänt - att jag var full av ork och entusiasm! I och för sig mattades de fysiska förutsättningarna ganska snabbt när jag klev upp och genast blev andfådd och fick hjärtklappning, men känslan fanns kvar. Låg och bläddrade i inredningstidningar ett par timmar och kände sedan att NU var det dags! Dags att göra lite vårförändringar, släppa in lite ljus och få lite nytt att titta på här hemma.


Eftersom jag insåg att jag var tvungen att ransonera min ork, prioriterade jag ganska snabbt bort alla tråkigheter som att skura och måla golv - till fördel för att tvätta köksfönster och påta på med lite små arrangemang. Lite smakprov:





I dag, efter en dålig natt, var jag uppe tidigt igen. En sån där dag som ändå kändes "åt helvete". Så jag tog fan i hågen och målade klinkergolvet framför spisen och halva vardagsrumsgolvet. Min vana trogen målade jag in nåt; denna gång en stackars katt som fick lov att tillbringa större delen av dagen i sovrummet.




4 kommentarer:

  1. Gud va fint du har, som taget ur en inredningstidning, Kram Sandra från Pite

    SvaraRadera
  2. Tack snälla - men fördelen med foton är ju att man kan VÄLJA motiven. Tur att jag inte har vidvinkelobjektiv! ;-)

    SvaraRadera
  3. Åhh du har så himla fint... Vi kanske borde skriva papper på vem som står först på listan då du tröttnat på ditt underbara hus...? :)Kram på er :)

    SvaraRadera
  4. HAHA! Fördelen med närbilder är att kaoset omkring inte kommer med....

    SvaraRadera