18 mars 2010

"Tvättmaskinens upprättelse" eller "Hur man höjer oddsen i sockbingo"

Efter några timmars jobb fick jag mig slutligen ner på golvet. Och baske mig - tog det nästan inte lika lång tid att ta sig UPP från golvet som det tog att måla det! Men nu är det gjort och än så länge är det helt utan klorepor och stötmärken. Å andra sidan har det inte ens torkat än...



I ett upplysningens ögonblick gjorde jag också en insikt om att det - i alla fall inte i vårt hushåll - är tvättmaskinen som står bakom alla försvunna strumpor. När jag drog fram sofforna för att förflytta dem till andra sidan rummet hittade jag inte mindre än sju (7!!) fastklämda och övergivna sockar. Nu ligger de i tryggt förvar i tvättkorgen och kommer att förändra oddsen i kommande sockbingo-partier.


Sockbingo är en regelbundet återkommande företeelse hos oss. Nån gång, typ varannan månad, utser jag mig själv till enväldig domare och tar fram krogen med "sockar utan kompisar". Sedan vänder jag den upp och ner på golvet och ungarna + Fredrik får tävla om att hitta flest sockpar snabbast. Det krävs en utomstående domare för av nån anledning är det NÅGON (=Fredrik) som inte tar detta på allvar och parar ihop allsköns färg- och kvalitetkombinationer. Fnys.

2 kommentarer:

  1. Har du kollat om han / Fredrik/ är färgblind?
    Sockmonstret i soffan har jag upptäckt. Fast han bor nog mera under soffan här.
    Sockbingo vore nog nåt att testa. Fast-många sockar har sin partner på soptippen. Förstår inte de manligas förmåga att få hål.
    Numer kör vi med en sort socka/ person. Alla sockar hör då ihop. Praktiskt.

    SvaraRadera
  2. Hos oss är det definitivt tvättmarskinen som är som en rysk roulett eftersom efter man stoppat in 10 par sockar är det bara 7 som är kompletta vid tvätt tidens slut, fattar inte var de tar vägen, magiskt:-)

    SvaraRadera