1 mars 2010

Det ser ljust ut...

...på mer än ett sätt. Utomhus är det snö, snö, snö så långt ögat kan nå - och mer på väg. Fredrik, pappa och en granne är fn uppe på garagetaket och skottar med en egentillverkad snösläde.


Erfarenheten säger mig att jag inte ska bry mig så mycket om vad som händer där uppe på garagetaket. Då får jag hjärtsnörp. Fredrik ramlade ju sex meter rakt ner i betonggolvet för ett par år sen och bröt både det ena och det andra. Nu tänker jag (i ren självbevarelsedriftsanda) att de i a f är landar mjukt ifall nån har planer på att trilla.




Inomhus är det också tillvaron ljusare. Barnen tillbaka och i går var det myskväll. Då ser man ut så här om man är en Maräng Suisse-sugen hund:



Hälsomässigt är det också hopp om liv. Lite morfinpreparat är aldrig fel! Håller mig undan världen och verkligheten i dag också, men i morgon räknar jag med att vara fit for fight. Då blir det en tur till Norrbotten för att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar